Vi jobber med å fylle opp katalogen! Mange flere produkter kommer snart – send oss en gjerne forespørsel hvis du ikke finner det du leter etter.

I tillegg til produktene tilbyr vi også veiledning, teknisk support og tilpassede løsninger.

Kategorier: , Merke:

Cidepa Tappvekselmotor / Flatvekselmotor Serie CFM

Den moderne utformingen av disse hastighetsreduserende enhetene – inkludert sylindergear, parallell- og vinkelgear samt girmotorer – kombinert med avansert produksjonsteknologi, materialer av høy kvalitet og et kvalitetssikringssystem sertifisert etter ISO 9001, gir CFM-serien høy pålitelighet og utmerket tilpasningsevne til ulike driftsmiljøer.

CFM-serien består av 5 modeller med to eller tre reduksjonstrinn og ulike girforhold, utviklet for universell bruk.

Dersom du er interessert i dette produktet eller har andre spørsmål, ta gjerne kontakt med oss – klikk på "Send forespørsel" og send oss en melding. Vi står klare til å bistå.

Kjennetegn

Girreduksjonsenheten er modulært konstruert for fleksibel installasjon. Huset er utstyrt med monteringsflater (baseplater) på både over- og underside, samt klargjort for B14-flensmontering på hver side. Senterringer for B5-flenser finnes i begge ender for enkel tilkobling.

Hus

Girhuset og dekslene er laget i slitesterkt GG20 grått støpejern. Konstruksjonen har stor godstykkelse og kraftige ribber for å tåle høye belastninger og vibrasjoner.

Tannhjul

  • Pinioner er produsert i legert stål (IHA F154 og F156) med bruddstyrke på henholdsvis 120 og 130 kg/mm².
  • Tannhjul er laget av stål iht. IHA F155 og F158, med bruddstyrke på 95 og 110 kg/mm².
  • Både pinioner og hjul er overflateherdet til 60–62 HRC og slipt med høy presisjon for optimal ytelse.

Ved vinkelgear benyttes spiralformede kjeglehjul av Gleason-typen.

  • Pinion: F156-stål, 130 kg/mm²
  • Hjul: F158-stål, 110 kg/mm²
  • Alle gjennomgår herding, anløping og lapping for jevn gange og lav vibrasjon.

Tannhjulene er dimensjonert for lang levetid og sikker drift innenfor materialenes flytegrense.

Aksler og lager

Akslene er produsert i IHA F155, med bruddstyrke 95 kg/mm².
Inngående aksel har integrert pinion og er laget i F153 eller F156 for ekstra styrke. Alle aksler støttes av presisjonslagre i høy kvalitet, med slipt lageranlegg og strenge toleranser.

Utgående aksel er hul og tilpasset for spesialaksler i ulike former og lengder. Enkelt- og dobbeltakslede utgaver fås på forespørsel.

Tetning

Tetninger i nitrilgummi (NBR) gir vanntett forsegling. Ved høye temperaturer benyttes tetninger i syntetisk fluorgummi (VITON).

Smøring

  • Type 0 og 1 leveres ferdig fylt med syntetisk polyolefinolje iht. ISO VG 320, og kan monteres i hvilken som helst posisjon.
  • Fra type 2 og oppover leveres uten olje – brukeren må etterfylle og angi monteringsposisjon for korrekt plassering av påfylling, nivå- og tappeplugger.

Vedlikeholds- og smøremanual følger med hver enhet.

Ytelse og virkningsgrad

Effektverdiene i utvalgstabellene gjelder for jevn, kontinuerlig drift i opptil 10 timer per dag, uten støt eller overbelastning.Ved andre driftsforhold må korreksjonsfaktorer i katalogen benyttes for korrekt dimensjonering.Virkningsgraden for RO- og CRO-seriene ligger mellom 98,5 % og 99 % per girtrinn.

Forsterkede lagre og retursperre

CFM-serien er utstyrt med forsterkede lagre for inn- og utgående aksler som tåler betydelige ytre belastninger. Ved ekstremt høye laster kan lagre fra kraftigere serier monteres.Gearene kan også leveres med retursperre (non-return-enhet), som tillater rotasjon kun én vei og forhindrer momentoverføring i motsatt retning.